keskiviikko 29. heinäkuuta 2009

Väsyttää

Kaikki asiat hoitamatta. Myönnän, että olen aina ollut aika laiska asioiden hoitamisessa. Mutta silti, mikä mua vaivaa? Nukuttaa vaan kokoajan. Pysyn hädin tuskin hereillä päivisin. Voisin vain nukkua ja nukkua kellon ympäri eikä sekään riittäisi..

Olen potenut jonkinasteista jatkuvaa väsymystä jo parin vuoden ajan, en tarkalleen osaa sanoa, koska se on alkanut. Lääkäri epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa ja verikokeissa todettiin, että sitä vähän olisi, mutta ei sille mitään tehdä, kun vaan kontrolloidaan taas syksyllä... Nyt kesän aikana tämä väsymys on mennyt ihan mahdottomaksi. Muistan kyllä, että keväällä nukuin aina työpäivän jälkeen päiväunet (joskus jopa viisi tuntia...) mutta nyt tilanne on se, että en jaksa periaatteessa nousta koko päivänä ylös sängystä. Tai jos nousen, olen vain kotosalla ja yritän pysyä valveilla. Olen fyysisesti niin väsynyt, etten kykene lähtemään minnekään. Mies yrittää kannustaa, että pakota vain itsesi siihen.. -en jaksa! Toivottavasti tämä helpottaa, kun työtkin alkaa pian.. Tosin en ole vieläkään allekirjoittanut työsopimusta. En jaksa. En halua.

Tämän hetkistä tilannetta kuvastaa hyvin toteamus: älä tee sitä tänään, minkä voit huomennakin jättää tekemättä. Huomenna täytyy kuitenkin päästä ylös sängystä ja mielellään aikaisin. Asioita alkaa jo kertyä.

Kai tässä vaadittaisiin nyt ripaus enemmän tahdonvoimaa.. En tiedä, tuntuu että kaikki on kokeiltu. Ja kaikki on tutkittu, perusteellisesti lääkäreiden toimesta. Ehkä niiltä jäi jotain huomaamatta...?

Ei kommentteja: